Συνάντηση Αντιπροσωπείας Διοικητικού Συμβουλίου Πανελληνίου Συλλόγου Μεταμοσχευθέντων εκ Νεφρού με το Διοικητή του ΓΝΑ “ΛΑΪΚΟ”

Αντιπροσωπεία του διοικητικού συμβουλίου του Πανελληνίου Συλλόγου Μεταμοσχευθέντων εκ Νεφρού (ΠΣΜΝ) αποτελούμενη από τον Πρόεδρο Χ. Πολυδώρου, τον Αντιπρόεδρο Χ. Σβάρνα, τη Γενική Γραμματέα Θ. Μαρκοπούλου και τον Υπεύθυνο Επικοινωνίας Α. Δημητρακόπουλο, επισκέφθηκε σήμερα 1.6.2017 το Διοικητή του ΓΝΑ “Λαϊκό” κ. Ηρακλή Χαρμανίδη, με τον οποίο συζήτησε θέματα που αφορούν στις μεταμοσχεύσεις καθώς επίση και σε προβλήματα των μεταμοσχευμένων νεφροπαθών στα οποία υπέβαλε προτάσεις για την επίλυση τους.

Πρώτο θέμα που θέσαμε ήταν η παρατηρούμενη καθυστέρηση  των μεταμοσχεύσεων από “ζώντα δότη”. Όπως ανέφερε ο κ. Χαρμανίδης, η καθυστέρηση αυτή, θα μειωθεί άμεσα επειδή οι 4 μεταμοσχεύσεις από “ζώντα δότη” που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή, θα γίνουν 8, λόγω του επιπλέον χειρουργικού τραπεζιού που αγοράστηκε, του επιπλέον νοσηλευτικού προσωπικού το οποίο  θα στελεχώσει τη ΜΜΝ και του νέου Μεταμοσχευτή Ιατρού που θα ενταχθεί στη μονάδα μέσα στο επόμενο εξάμηνο (μέχρι το τέλος του 2017).

Η νέα ανακαινισμένη μονάδα μεταμόσχευσης νεφρού, σύμφωνα με διαβεβαίωση του κ. Χαρμανίδη, θα χρησιμοποιείτε εφεξής αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες της μεταμόσχευσης νεφρού και ήπατος και για τη νοσηλεία μεταμοσχευμένων ασθενών (για την πρωτογενή ή δευτερογενή πάθησή τους) ή νεφροπαθών ασθενών που προετοιμάζονται για μεταμόσχευση.

Συζητήσαμε ακόμα το θέμα της Μονάδας Εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) και ζητήσαμε να γίνουν δράσεις, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των μοσχευμάτων που προσφέρονται από τη ΜΕΘ του ΓΝΑ “Λαϊκού”, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι πολύ χαμηλός. Ενημερωθήκαμε από τον Διοικητή ότι υπάρχουν στο νοσοκομείο συνολικά 17 κρεβάτια ΜΕΘ από τα οποία μέχρι και την περσινή χρονιά μόνο τα  7 κρεβάτια ήταν ενεργά. Σήμερα τα ενεργά κρεβάτια έφτασαν τα 10 με στόχο σύντομα να στελεχωθούν άλλα 4 ώστε να φτάσουν σε ένα σύνολο 14 ενεργών κρεβατιών ΜΕΘ.

Από την πλευρά του Πανελληνίου Συλλόγου Μεταμοσχευθέντων εκ Νεφρού επισημάναμε στο κ. Διοικητή την ανάγκη δημιουργίας ηλεκτρονικών φακέλων των μεταμοσχευμένων ασθενών. Για το μεταβατικό αυτό στάδιο ζητήσαμε, να αποκατασταθεί η συνολική μεταφορά των φακέλων, των προγραμματισμένων κάθε φορά ραντεβού μεταμοσχευμένων ασθενών, στα εξωτερικά ιατρεία της ΜΜΝ όπου και παρακολουθούνται.

Προτείναμε ακόμα, τη δημιουργία ιδιαίτερου χώρου, μέσα στη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού, όπου οι νέοι μεταμοσχευμένοι ασθενείς, ειδικά οι μεταμοσχευμένοι από πτωματικό δότη, καθ’ όλη τη διάρκεια νοσηλείας τους, να μπορούν να πραγματοποιούν τις απαραίτητες αιμοκαθάρσεις, μέχρι το νέο μόσχευμα να είναι σε θέση να υποστηρίξει πλήρως τη νεφρική λειτουργία.

Αναφερθήκαμε ακόμα, στο χώρο αναμονής των μεταμοσχευμένων ασθενών των εξωτερικών ιατρείων της ΜΜΝ και προτείναμε όπως το παρακείμενο ιατρείο πολλαπλών χρήσεων να χρησιμοποιείται μόνο για ήπιες χρήσεις όπως ανιυπερασικό, διατροφολογικό, κ.τ.λ. ώστε να αποφεύγεται η όποια επαφή με ασθενείς υψηλής μολυσματικότητας γεγονός το οποίο μπορεί να αποβεί καταστροφικό για το μόσχευμα. Ζητήσαμε επίσης, την ανανέωση του εξοπλισμού του τμήματος αιμοληψίας με νέες καρέκλες αιμοληψίας.

Ο Διοικητής κ. Χαρμανίδης άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή όλες τις προτάσεις και τις επισημάνσεις μας και υποσχέθηκε να πράξει το καλύτερο δυνατό για τη διευκόλυνση των μεταμοσχευμένων ασθενών.

Ευχαριστούμε το Διοικητή του ΓΝΑ “Λαϊκό” για το χρόνο που μας διέθεσε και την προσοχή με την οποία άκουσε τα θέματα που του θέσαμε και θα εργαστούμε από κοινού για την επίλυση των προβλημάτων των νεφροπαθών μεταμοσχευμένων.

Επίσκεψη Αντιπροσωπείας Διοικητικού Συμβουλίου στη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού του ΓΝΑ “Ο Ευαγγελισμός”

Εγκαινιάζοντας σήμερα έναν κύκλο επισκέψεων, σε δημόσιες και ιδιωτικές Μονάδες Τεχνητού Νεφρού, επιλέξαμε να κάνουμε την αρχή από τη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού ενός από τα μεγαλύτερα Νοσοκομεία της χώρας, του ΓΝΑ “Ο Ευαγγελισμός”. Συναντηθήκαμε λοιπόν με το διευθυντή του Νεφρολογικού κ. Θεοφάνη Αποστόλου και την προϊσταμένη της ΜΤΝ κα Ψυχογιού Ευαγγελία και συζητήσαμε μαζί τους τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην λειτουργία της ΜΤΝ.

Όπως αναφέρθηκε, στη συγκεκριμένη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού, διενεργούνται αιμοκαθάρσεις σε ασθενείς ενταγμένους σε μόνιμο πρόγραμμα αιμοκάθαρσης, σε νοσηλευόμενους ασθενείς του Νεφρολογικού Τμήματος ή και άλλων Τμημάτων του Νοσοκομείου, σε ασθενείς που προσέχονται στα επείγοντα του Νοσοκομείου κατά την διάρκεια της Γενικής Εφημερίας (έκτακτες αιμοκαθάρσεις) και τέλος σε 10 περίπου ανασφάλιστους νεφροπαθείς.

Κύρια προβλήματα τα οποία αναφέρθηκαν ήταν κατά κύριο λόγο η παλαιότητα των μηχανημάτων αιμοκάθαρσης, μερικά εκ των οποίων χρονολογούνται από το 1984. Τα νεότερα μηχανήματα, 14 των αριθμό, είναι μηχανήματα τα οποία δόθηκαν στη μονάδα από το ΙΚΑ το 2009 και τα οποία ήταν ήδη σε χρήση κάποια χρόνια. Επί συνόλου 24 μηχανημάτων αιμοκάθαρσης που διαθέτει η μονάδα, μόνο 3 μηχανήματα μπορούν να πραγματοποιήσουν αιμοκάθαρση on-line (συνδυασμού των δύο μεθόδων κάθαρσης της διάχυσης και της διήθησης) και μόνο τα 14 από αυτά τα μηχανήματα είναι σε συνεχή χρήση λόγω συχνών βλαβών των υπολοίπων.

Ένα ακόμα πρόβλημα το οποίο συζητήθηκε είναι η έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού, για τη στελέχωση της μονάδας, ώστε να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτηση μεγαλύτερου αριθμού νεφροπαθών. Με χαρά ενημερωθήκαμε, ότι το Υπουργείο Υγείας προχωρά τη διαδικασία για την πρόσληψη 2 νοσηλευτών.

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η επάρκεια της μονάδα σε ιατρικό προσωπικό το οποίο μαζί με το νοσηλευτικό προσωπικό καταβάλουν τα μέγιστα για την εξυπηρέτηση των νεφροπαθών ασθενών.

Συμπερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι οι προτάσεις της Μονάδα Τεχνητού Νεφρού προς τους αρμόδιους συνοψίζονται στα ακόλουθα:

  • Άμεση αντικατάσταση των 24 πεπαλαιωμένων μηχανημάτων αιμοκάθαρσης με καινούργια μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας.
  • Επιπλέον πρόσληψη προσωπικού (τουλάχιστον 4 νοσηλευτών) για τη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού.

Ευχαριστούμε θερμά το διευθυντή του Νεφρολογικού Τμήματος κ. Θεοφάνη Αποστόλου και την προϊσταμένη της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού κα Ευαγγελία Ψυχογιού για το χρόνο που μας διέθεσαν και τις πληροφορίες που μας έδωσαν.

Την επίσκεψη πραγματοποίησε ο Πρόεδρος του συλλόγου Χ. Πολυδώρου μαζί με τον υπεύθυνο επικοινωνίας Α. Δημητρακόπουλο.

Εγκαίνια της Πτέρυγας Μονάδας Μεταμόσχευσης Νεφρού και Χειρουργικής Νεφροπαθών του ΓNA «ΛΑΪΚΟ»

Υλοποιήθηκε σήμερα 19.5.2017 ένα πάγιο και διαρκές αίτημα του Πανελληνίου Συλλόγου Μεταμοσχευθέντων εκ Νεφρού, το οποίο είχε τεθεί πριν από το 2004 και αφορούσε στην ανακαίνιση της Πτέρυγας της Μονάδας Μεταμόσχευσης Νεφρού και Χειρουργικής Νεφροπαθών του ΓNA «ΛΑΪΚΟ».  Ένα μεγαλόπνοο έργο ζωής το οποίο από σήμερα σηματοδοτεί μια νέα εποχή στο χώρο της μεταμόσχευσης νεφρού και ήπατος.

Τα εγκαίνια έγιναν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Υγείας κ. Παύλου Πολάκη, της επιστημονικής κοινότητας, των εργαζομένων του Νοσοκομείου, εκπροσώπων του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος» και εκπροσώπων τωνσυλλόγων ασθενών. Στην τελετή εγκαινίων χοροστάτησε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμος.

Η ανακατασκευή της Πτέρυγας έγινε με τη δωρεά του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος» και υλοποιήθηκε σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους.

Ο κ. Παυλόπουλος στην ομιλία του, συνεχάρη το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» γιατί όπως είπε «για μιαν ακόμη φορά, με μια κυριολεκτικώς εμβληματική δωρεά, συνεχίζει την παράδοση των μεγάλων ευεργετών». Αναφέρθηκε ακόμα στη σημασία της δωρεάς οργάνων, απευθύνοντας έκκληση «να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικό είναι, ιδίως στην εποχή μας, να γίνει καθένας μας δωρητής οργάνων». Υπογράμμισε ακόμα ότι «μπορούμε και πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι καθένας μας μπορεί να γίνει ευεργέτης ενός άλλου.

«Για μεγαλόπνοο έργο ζωής» μίλησε ο Διοικητής του Νοσοκομείου Ηρακλής Χαρμανίδης, τονίζοντας ότι με τη συμβολή της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας πραγματοποιήθηκε η αγορά χειρουργικής τράπεζας, η οποία θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για τους σκοπούς του προγράμματος μεταμοσχεύσεων και ότι ενισχύεται η λειτουργία του με την πρόσληψη 9 επιπλέον νοσηλευτών, διπλασιάζοντας τον αριθμό των πραγματοποιούμενων μεταμοσχεύσεων νεφρού και μειώνοντας τον χρόνο αναμονής κατά το ήμισυ. Πρόσθεσε ακόμα ότι η παρεχόμενη αναβάθμιση θα επιτρέψει την άμεση ενίσχυση του προγράμματος μεταμοσχεύσεων ήπατος του Νοσοκομείου.

Στην τελετή εγκαινίων εκπροσώπησαν το σύλλογο μας ο πρόεδρος Χριστόφορος Πολυδώρου, η Γενική Γραμματέας Δώρα Μαρκοπούλου, η Ταμίας Μερσίνη Kαλογρίδου και ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων Αποστόλης Δημητρακόπουλος

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο Πανελλήνιου Συλλόγου Μεταμοσχευθέντων εκ Νεφρού

Σήμερα ημέρα Τετάρτη 15.03.2017 και ώρα 18.30 μ.μ συνήλθαν σε τακτική συνεδρίαση στα γραφεία του «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟY ΣΥΛΛΟΓΟY ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΘΕΝΤΩΝ ΕΚ ΝΕΦΡΟΥ» Ναύαρχου Βότση 21 στα Κάτω Πατήσια μετά από νόμιμη και εμπρόθεσμη πρόσκληση της πλειοψηφούντος Συμβούλου κ. Καλογρίδου Μερσίνης-Αθανασίας τα μέλη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, που εκλέχτηκαν στην Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση της 12/03/2017.
Στη συνεδρίαση παρέστησαν αυτοπροσώπως οι κάτωθι:
Καλογρίδου Μερσίνη – Αθανασία ,Κουρής Ευστάθιος , Μπιλήρη Δήμητρα, Πετρινού Ευγενία, Πολυδώρου Χριστόφορος , Σβάρνας Χρήστος, Μαρκοπούλου Θεοδώρα, Δημητρακόπουλος Απόστολος, Γούλιου Κωνσταντίνα
Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει απόλυτη απαρτία σύμφωνα με το Νόμο και το Καταστατικό αρχίζει η συνεδρίαση με θέματα ημερήσιας Διάταξης:
1. Συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου σε σώμα .
2. Εξουσιοδότηση στο ταμία του Δ.Σ. για τις οικονομικές δοσοληψίες του Συλλόγου.

Θέμα Πρώτο: Συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου σε σώμα .
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο ομόφωνα συγκροτήθηκε σε σώμα σήμερα Τέταρτη 15 Μαρτίου 2017 και ώρα 19.00 μ.μ στα γραφεία του συλλόγου ως εξής:
Πρόεδρος Δ.Σ : Πολυδώρου Χριστόφορος
Αντιπρόεδρος Δ.Σ : Σβάρνας Χρήστος
Γενικός Γραμματέας Δ.Σ : Μαρκοπούλου Θεοδώρα
Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Δ.Σ : Πετρινού Ευγενία
Ταμίας Δ.Σ : Καλογρίδου Μερσίνη-Aθανασία
Αναπληρωτής Ταμίας Δ.Σ : Κουρής Ευστάθιος
Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων Δ.Σ : Δημητρακόπουλος Απόστολος
Σύμβουλος Δ.Σ : Μπιλήρη Δήμητρα
Σύμβουλος Δ.Σ Γούλιου Κωνσταντίνα
Η θητεία του νέου Διοικητικού συμβούλιου λήγει στις 31/12/2019. Read More

Ανοίγει ο δρόμος για τη μακρόχρονη κρυοσυντήρηση της καρδιάς και άλλων οργάνων

Καρδιά και άλλα όργανα στην κρυοσυντήρηση μέχρι τη μεταμόσχευση

Μία επαναστατική τεχνική ιατρικής νανοτεχνολογίας πέτυχε για πρώτη φορά την ταχεία και ομοιόμορφη επαναφορά της φυσιολογικής θερμοκρασίας μεγάλων ιστών της καρδιάς και άλλων οργάνων, που είχαν διατηρηθεί σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, χωρίς την πρόκληση της παραμικρής βλάβης στα αποψυχθέντα κύτταρα.Στο παρελθόν, κάτι ανάλογο είχε επιτευχθεί μόνο σε πολύ μικρούς βιολογικούς ιστούς, ενώ τώρα κατέστη εφικτό και σε μεγάλους ιστούς, χάρη στον εμποτισμό τους με μαγνητικά νανοσωματίδια. Το νέο επίτευγμα θεωρείται σημαντικό, επειδή ανοίγει το δρόμο για τη μελλοντική κρυοσυντήρηση οργάνων και ιστών προς μεταμόσχευση επί μήνες ή χρόνια σε ειδικές «τράπεζες», πράγμα που θα σώσει πολλές ανθρώπινες ζωές, όπως ανακοίνωσαν επιστήμονες στις ΗΠΑ. Read More

Πρόσκληση των μελών σε Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση – Κυριακή 12.03.2017 και Ώρα 11:00 π.μ. στη έδρα του συλλόγου μας Ναυάρχου Βότση 21 Κάτω Πατήσια

 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Συλλόγου Μεταμοσχευθέντων εκ Νεφρού σας προσκαλεί στη Τακτική Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση την Κυριακή 12.03.2017 και Ώρα 11:00 π.μ. στη έδρα του συλλόγου μας Ναυάρχου Βότση 21 Κάτω Πατήσια.
Θέματα ημερήσιας διάταξης :
1.Διοικητικός και Οικονομικός Απολογισμός του Δ.Σ. για το διάστημα 01/01/2014 έως 31/12/16.
2. Έκθεση της Ελεγκτικής Επιτροπής για το παραπάνω διάστημα.
3. Απαλλαγή των μελών του Δ. Σ. και Ε. Ε. από κάθε ευθύνη για τα πεπραγμένα του 2014-2016.
4. Εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής.
5. Εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου και Ελεγκτικής Επιτροπής για την τριετία 2017-2019. Read More

Ομιλία Προέδρου Πανελλήνιου Συλλόγου Μεταμοσχευθέντων εκ Νεφρού κ. Σβάρνα Χρήστου στη Κοπή Πρωτοχρονιάτικης πίτας 2017

Αξιότιμη Κα.Φωτίου Θεανώ  Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας και  Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Αξιότιμη Κα. Περιφερειακέ Σύμβουλε Αττικής,  εκπρόσωπε της Περιφερειάρχη Αττικής  Κας Ρ.Δούρου.

Αξιότιμη  κ. εκπρόσωπε του Υπουργού Υγείας κ. Ξανθού Ανδρέα.

Αξιότιμοι Κύριοι, Διευθυντές των νεφρολογικών κέντρων.

Αγαπητοί μας γιατροί , νοσηλευτικό και Διοικητικό  προσωπικό των μεταμοσχευτικών κέντρων.

Αγαπητοί συνάδελφοι εκπρόσωποι των συλλόγων των μεταμοσχευμένων.

Κυρίες και κύριοι , Αγαπητοί συνάδελφοι,

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Συλλόγου Μεταμοσχευθέντων εκ Νεφρού εύχομαι σε όλους σας το 2017 να είναι μια καλή χρονιά με υγεία ,ευτυχία, δημιουργικότητα ,αλληλεγγύη αλλά κυρίως με αισιοδοξία και  αγωνιστικότητα ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία την δύσκολη οικονομική συγκυρία και τα εκρηκτικά προβλήματά μας .

Read More